Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

Αφιέρωμα στον Άρη Βελουχιώτη (ΒΙΝΤΕΟ)




Το όνομά του ήταν Θανάσης Κλάρας, όμως όλοι τον γνώριζαν με το ψευδώνυμο Άρης Βελουχιώτης.
Ο Νίκος Ασλανίδης ταξιδεύει στα μέρη όπου έζησε και πολέμησε ο πρωτοκαπετάνιος του ΕΛΑΣ και συνομιλεί, μεταξύ άλλων, με έναν από τους συναγωνιστές του, από τους ελάχιστους που βρίσκονται σήμερα εν ζωή.

Η κάμερα της εκπομπής ακολουθεί τα βήματα του ανθρώπου που σφράγισε μια ολόκληρη εποχή με τη δράση του, τη διαγραφή του από το ΚΚΕ αλλά και με το τραγικό του τέλος, το οποίο γράφτηκε έξω από το χωριό Μεσούντα της Άρτας.

Ένα οδοιπορικό που, μέσα από τη ζωή και την πορεία του Άρη Βελουχιώτη, καταγράφει σημαντικές μαρτυρίες για μία από τις πιο δύσκολες και σκοτεινές περιόδους της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας.


Ο Ορκος της πρώτης αντάρτικης ομάδας στη Ρούμελη που έγραψε ο Αρης Βελουχιώτης και δόθηκε το 1942 στη Γραμμένη Οξιά είναι: 

"Εγώ παιδί του ελληνικού λαού, ορκίζομαι να αγωνιστώ πιστά από τις τάξεις του ΕΛΑΣ, χύνοντας και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου, σαν γνήσιος πατριώτης για το διώξιμο του εχθρού από τον τόπο μας, για τις ελευθερίες του λαού μας, κι ακόμα να είμαι πιστός και άγρυπνος φρουρός προστασίας στην περιουσία και το βιος του αγρότη. Δέχομαι προκαταβολικά την ποινή του θανάτου αν ατιμάσω την ιδιότητά μου ως πολεμιστής του Εθνους και του λαού και υπόσχομαι να δοξάσω και να τιμήσω το όπλο που κρατώ και να μην το παραδώσω αν δεν ξεσκλαβωθεί η Πατρίδα μου και δε γίνει ο λαός νοικοκύρης στον τόπο του". (Από το βιβλίο του Γιάννη Μαρρέ).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου