Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΣΤΙΣ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ «ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΥΛΑ» ΤΗΣ EE!




Η «ΠΡΟΣΤΑΤΙΔΑ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ» ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΕΓΚΡΙΝΕΙ ΤΗΝ ΕΞΑΓΟΡΑ ΤΗΣ OLYMPIC AIR ΑΠΟ ΤΗΝ AEGEAN

ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Την δημιουργία ενός ιδιωτικού μονοπωλίου, που θααλωνίζει στον κλάδο των αερομεταφορών και θα διαμορφώνει ανεξέλεγκτα τιμές και δρομολόγια, ενέκρινε την Τετάρτη (9/10) η «προστάτιδα του ανταγωνισμού»Κομισιόν.

Η πώληση της δημόσιας Ολυμπιακής στον όμιλο MIGκαι η λεγόμενη «απελευθέρωση της αγοράς» επέτρεψαν σε ντόπιες αλλά και ξένες αεροπορικές εταιρείες να μοιράσουν την αγορά, γεγονός που κατέληξε στην επιβολή απλησίαστων τιμών στα εισιτήρια και ειδικά σε αυτά των επονομαζόμενων «άγονων γραμμών».

Στην ανακοίνωσή της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει ότι μετά από διεξοδική έρευνα προέκυψε ότι αν η Olympic Air δεν εξαγοραζόταν από την Aegean Airlines, θα αναγκαζόταν στο άμεσο μέλλον να παύσει να λειτουργεί λόγω οικονομικών δυσχερειών.

Μόλις η Olympic σταματούσε την επιχειρηματική της δραστηριότητα,η Aegean θα καθίστατο η μοναδική εταιρεία πτήσεων εσωτερικού και θα αποκτούσε τα μερίδια αγοράς της Olympic, δηλαδή θα εξέλειπε ο ανταγωνισμός από την εγχώρια αγορά.

Ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής και αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού, Xoακίν Αλμούνιαδήλωσε σχετικά: «Είναι σαφές ότι εξαιτίας της συνεχιζόμενης ελληνικής κρίσης και δεδομένης της ιδιαίτερα δύσκολης οικονομικής κατάστασης που αντιμετωπίζει, η Olympic θα ήταν αναγκασμένη, σε κάθε περίπτωση, να εγκαταλείψει την αγορά σύντομα. Ως εκ τούτου, εγκρίναμε τη συγκέντρωση δεδομένου ότι δεν έχει καμία πρόσθετη αρνητική επίπτωση στον ανταγωνισμό».

ΕΝΤΟΣ ΔΥΟ ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ Η ΠΩΛΗΣΗ ΤΗΣ OLYMPIC ΣΤΗΝ AEGEAN

Mέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες θα ολοκληρωθεί η πώληση της Olympic Air στην Aegean, με τις δύο εταιρίες να διατηρούν το σήμα, το διακριτό πτητικό έργο και το στόλο τους, όπως ανακοίνωσε η ιδιοκτήτρια της Olympic, η Marfin Investment Group (MIG). Από το συνολικό τίμημα της συναλλαγήςύψους 72 εκατ. ευρώ, έχουν ήδη καταβληθεί 20 εκατ., ενώ τα υπόλοιπα θα δoθούν σταδιακά.

Χαμένοι από την διαμόρφωση του μονοπωλίου δεν θα είναι μόνο το επιβατικό κοινό, το οποίο ήδη πληρώνει πανάκριβα τα αεροπορικά εισιτήρια αλλά και οι εργαζόμενοι. Δεδηλωμένος στόχος των μετόχων των Aegean και Olympic είναι επίτευξη οικονομιών κλίμακας και συνεργειών μέσω της συγχώνευσης, δηλαδή το λουκέτο σε τμήματα και υπηρεσίες που θα αλληλοεπικαλύπτονται στη νέα εταιρία.

Στη συνέχεια η Iskra παραθέτει σχετική ανακοίνωση της Οργάνωσης Μελών Αερομεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο.Μ. ΣΥΡΙΖΑ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Αθήνα 9/10/13
Δελτίο Τύπου

Η χώρα μπαίνει σε τριτοκοσμικό μαρασμό
Οι αεροσυγκοινωνίες αποκόπτονται από την μητρόπολη
Η περιφέρεια καταδικάζεται στην απόλυτη περιθωριοποίηση
Νέα «καρτέλ» ετοιμάζονται στο χώρο των αερομεταφορών
Ολέθριες οι συνέπειες για την εθνική οικονομία και για την περιφερική συνοχή της χώρας

Η Κομισιόν έδωσε το πράσινο φως για την εξαγορά της ιδιωτικής Ολυμπιακής Αεροπορίας από την Aegean, έναντι 72 εκ. ευρώ.

Ταυτόχρονα, λουκέτο σε 22 αεροδρόμια της χώρας εισηγείται η γερμανική ιδιωτική εταιρία Lufthansa και Γερμανοί άτυποι σύμβουλοι του δημοσίου.

Η Δημόσια Ολυμπιακή υπέστη για δεκαετίες μια διαχρονική λεηλασία, μια επιχειρησιακή απαξίωση και μια μιντιακή καταβαράθρωση άνευ προηγουμένου. Υπήρξε « πιλότος», ως το πιο προχωρημένο πείραμα για την απαξίωση και διάλυση των ΔΕΚΟ, από την αρχή των νεοφιλελεύθερων δογμάτων από το τέλος της δεκαετίας του ΄80.

Ο «σωτήρας ιδιώτης», απεδείχθη ένας «μύθος» σε ότι αφορά την δήθεν ανάπτυξη της ιδιωτικής Ο.Α.
Τα χιλιάδες σχολεία και νοσοκομεία που υποσχέθηκε στον Ελληνικό λαό τον Δεκέμβρη του 2009, κλείνοντας την Δημόσια ΟΑ, ο Κος. Χατζηδάκης, ο τότε υπουργός μεταφορών, μόνο ως κακόγουστη φάρσα ηχεί σήμερα στα αυτιά μας.

Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε ελλείμματα συσσωρευτήκαν από τον ιδιώτη, τον όμιλο Μαρφίν, σε λιγότερα από 3 χρόνια, επιβεβαιώνοντας κατά γράμμα τις προβλέψεις της Ριζοσπαστικής αριστεράς. Σήμερα η ιδία η κομισιόν έκρινε την ιδιωτική ΟΑ «μη βιώσιμη». Ταυτόχρονα χιλιάδες εργαζόμενοι απολύθηκαν από την Δημόσια ΟΑ, ενώ εκατοντάδες εργαζόμενοι απολύθηκαν από την ιδιωτική. Αυτοί που «έμειναν», αντιμετωπίζουν το φάσμα της απόλυσης με την συγχώνευση με την ΑEGEAN ή ενός εργασιακού «Νταχάου».

Το τοπίο στις αερομεταφορές, όπου η ίδια η Λουφτχάνσα, ζητά το κλείσιμο 22 αεροδρομίων προετοιμάζει την είσοδο της εταιρίας αυτής στην Ελληνική εσωτερική αγορά, αφού «οι ελεύθεροι ουρανοί» είναι μια πραγματικότητα στην Ε.Ε.

Ελέγχοντας και την ίδια την Αegean, που ουσιαστικά είναι «δορυφόρος» στην παγκόσμια συμμαχία που η Λουφτχάνσα παίζει πρωτεύοντα ρόλο, ολόκληρη η αγορά στις αερομεταφορές, στην Ελλάδα,μετατρέπεται σε «πίσω αυλή» πανίσχυρων αεροπολιτικών «καρτέλ».

Ο ΣΥΡΙΖΑ εμμένει και επιμένει ότι μια δημόσια αεροπορική εταιρία, απαλλαγμένη από την κομματοκρατία, με στρατηγική ανάπτυξη στην Ελλάδα και στον κόσμο, με αμοιβαίες και ισότιμες αεροπορικές συμμαχίες, με προσιτούς ναύλους, μπορεί και πρέπει να παίξει έναν στρατηγικό ρόλο στην οικονομική, τουριστική, γεωπολιτική, γεωγραφική και δημογραφική ανάπτυξη της χώρας.

Μια δημόσια αεροπορική εταιρία που έχει ως στόχο την ποιοτική και ασφαλή μεταφορά, που θα αξιοποιεί στο μέγιστο τα πλεονεκτήματα της χώρας μας στο τουρισμό, στις ελαφρές και βαριές επισκευές με ένα διεθνές επισκευαστικό κέντρο, που από την δεκαετία του ʼ70, είχε δεσπόζουσα θέση στην παγκόσμια αγορά.

Μια τέτοια πολιτική εξασφαλίζεται με την απουσία μνημονιακών στραγγαλισμών, δεινών και καταστροφής των δημοσίων επιχειρήσεων και της εργασίας, που τόσο ακριβά πληρώνει η νεολαία της πατρίδας μας.

Η Γραμματεία
Ο.Μ. ΣΥΡΙΖΑ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου